Amazon în conflict cu proprii angajați

 Amazon în conflict cu proprii angajați



 Amazon SL (societatea în comandită limitată) este o companie originară din SUA, piața sa principală este comerțul electronic împreună cu serviciile de cloud computing. Sediul său este orașul Seattle în statul SUA de Washington. Amazon a fost unul dintre primele companii care oferă și vând bunuri pe internet pe scară largă și deviza sa este „De la A la Z” (De la A la Z) Ceea ce puțini știu sunt conflictele care se află în spatele acestei companii. Printre principalele conflicte care au luat amploare și sunt foarte virale se numără: condiții inumane de muncă ( ore scurte de pauză și inexistența unui management al timpului constructiv pentru siguranța și satisfacțuia în muncă, condițiile impuse angajaților de a reuși să ajungă în timp util la locul de muncă sunt delimitate de timpul obiectiv pentru a parcurge o anumită distanță), discriminarea și inegalitatea angajaților pe criterii de gen și/sau naționalitate, un sistem de salarizare prost, încălcarea drepturilor, și probabil cel mai important aspect – lucru cu roboți, nefiind diferențiați de oameni prin sarcinile solicitate și termenul de execuție, munca grea fizică, lucruri care generează greve și nemulțumiri deoarece nu există atitudini umane, creștere profesională și mai ales confort la locul de muncă. Participanții care au cel mai mult de suferit în situația conflictuală sunt așadar angajații care intră în conflict cu angajatorii pentru a lucra într-un mediu plăcut și să contribuie pozitiv din toate punctele de vedere la creșterea productivității. Factorii care au determinat situația conflictuală sunt numeroși. Conform unor studii și cercetări și cerrcetând surse suplimentare le-am segmentat în mai multe părți. În primul rând reprezentanții companiei au eliminat unele dintre beneficiile existente înainte. Numărul absențelor fără justificare permise a fost redus de la trei zile la una singură; indemnizația oferită cu ocazia pensionării a fost dată uitării; și s-a luat decizia de a se renunța la modificarea programului de lucru pentru persoanele care își doresc monitorizarea medicală a sarcinii. Dintre sindicatele care îi reprezintă pe cei 15.500 de angajați ai Amazon France, doar unul – sindicatul CFE-CGC – a semnat săptămâna această un acord privind o creștere salarială anuală de 3,5%. 



Celelalte sunt de părere că nu e suficient având în vedere inflația galopantă. Creșterea salarială propusă nu corespunde cu rata inflației din prezent. Cererile protestatarilor includ creșterea salariilor, o mai bună siguranță la locul de muncă și „suspendarea productivității dure și a regimului de supraveghere folosit de Amazon pentru a stoarce angajații”. „Amazon se află în centrul unui sistem eșuat,, Un sistem nefuncțional și strategii neeficiente și urmărirea intereselor proprii generată de competiția cu alte instituții sau spiritul conservator. Un reprezentant al sindicatului Verdi a declarat că majorarea este cea mai mică pe care a putut compania să o ofere, după ce ”a câştigat bani frumoşi în ultimele luni”, şi că salariile sunt mai mici decât solicitările sale pentru mulţi angajaţi.Amazon, al cărei profit net a crescut la 8,1 miliarde de dolari în primul trimestru, de la 2,5 miliarde de dolari în urmă cu un an, a fost supusă unor critici similare la nivel global, privind condiţiile de muncă şi nivelul salariilor. Cel mai mare retailer online, Amazon, desfăşoară un nou program prin care va introduce roboţi prin care să automatizeze o parte din munca angajaţilor din depozitele sale. În primă fază peste 1.300 de locuri de muncă ar putea fi înlocuite generând șomajul. Robotul folosit de Amazon, numit CartonWrap, este produs de o firmă italiană, CMC Srl, şi are capacitatea de a împacheta între 600 şi 700 de produse pe oră, ceea ce înseamnă o viteză de cinci ori mai mare faţă de cea a unui angajat. Robotul are, totuşi, nevoie de personal care să supravegheze funcţionarea lui sau sa facă anumite părţi din procesul de împachetare şi transport. Un hotline din SUA spune că 8 din 10 apelanți sunt de părere că Amazon nu este interesat deloc de starea psihică sau fizică a angajaților. În același timp, 7 din 10 apelanți au declarat că presiunea de a îndeplini țintele nerealiste a fost „prea mare” și 2 din 3 s-au temut că nu vor ajunge la timp la o urgență în familie.Angajații s-au plâns de condițiile de muncă, precizând că stau câte cinci ore în picioare, purtând masca de protecție, în centre supraîncălzite. Nici șoferii Amazon nu o duc prea bine. Aceștia au spus că sunt însoțiți la masă. Din păcate, programul supra încărcat nu le dă posibilitatea să meargă la toaletă, aceștia urinând în sticle de plastic. Astfel, nu există o structură organizatorică corectă și umană vis-a-vis de interacțiunea între angajați și mediul de desfășurare a activitățilr. Managementul este focalizat doar pe profit, cultura organizațională e dezechilibrată și nu există apartenență și alte valori pe care orice companie trebuie să le adopte pt etică și moralitate. Etapele situații conflictuale au fost așadar acțiunile desfășurate de participanți și anume proteste, greve și feedback negativ pe rețele sociale, manifestații cu impact puternic, utilizând mijloace juridice și de a scădea imaginea companiei pe piață, scopul lor fiind o atitudine de răspuns pozitiv la toate conflictele generate și segmentele problemă pt identificare de soluții. În concluzie, situația conflictuală este una amplă în care angajații sunt prizonieri la locul de muncă și sentimente lor sunt captive și există un puternic sentiment de manifestare. Deși Amazon neagă acuzațiile, se speră la răspuns pozitiv. Iar efectele mediului social asupra gândirii şi acțiunii exercită o influență puternică generând conflice intrapersonale şi interpersonale. 

Comentarii

Postări populare