Resurse umane în domeniul public - Casa Județeană de Pensii Bihor

  Resurse umane în organizații - Casa Județeană de Pensii Bihor- Cobîlaș Cristina Resurse umane anul 2 sem 2 



Documente practică

 1. Raportul de practică

 • Partea introductivă - prezentarea instituției unde este efectuată practica și dezvoltarea a 3 repere distincte: obiectul de activitate/serviciile oferite de instituție/companie, categoriile de personal care-și desfășoară activitatea în respectiva companie/instituție, rolul specialistului resurse umane în respectiva companie/organizație

 • Conținutul – informații privind obiectivele generale și specifice pt perioada de practică, descrierea experiențelor avute și activităților în care m-am implicat, descrierea categoriilor de specialiști cu care am intrat în contact în activitatea desfășurată, funcționarea echipei de lucru și integrarea în cadrul ei, prezentarea unei sinteze de autoevaluare, descrierea activităților derulate care au contribuit la formarea profesională, specificarea dificultăților/problemeleor întâmpinate în perioada de practică

 • Concluzii – utilitatea practicii efectuate, sugestii/propuneri privind modalitățile de concepere și realizare a practicii 

2. Temele de practică 

• Analiza procesului de comunicare în organizație. Identificarea și analiza blocajelor în procesul de comunicare din organizație. 

 • Analiza condițiilor de mediu și de muncă și influența lor asupra angajaților

 • Analizarea sistemului de salarizare 



 Partea introductivă

 Prezentarea succintă a instituției Casa Judeteana de Pensii Bihor este institutia publica care administreaza si gestioneaza pe plan local sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale. Bine ați venit pe pagina oficială a Casei Județene de Pensii Bihor! Adresă: Strada Dunărea 6, Oradea 410027, Telefon: 0259 430 728.

 Obiectul de activitate și servicii oferite

 ● Activitatea de relații cu publicul la sediul CJP Bihor se va desfășura, după cum urmează: -activitatea Serviciului comunicare și relații publice, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea de relații cu publicul pentru Bilete de tratament, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea de relații cu publicul pentru Accidente de muncă și boli profesionale, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea de relații cu publicul pentru Pensii internaţionale, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea de relații cu publicul pentru Evidență contribuabili, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea casieriei, se va desfășura de luni până joi în intervalul orar 08.00-09.00, 10.00-12.00 respectiv 12.30-15.00 și vineri în intervalul orar 08.00-09.00, 10.00-12.00 respectiv 12.30-13.00; -activitatea Compartimentului Expertiză Medicală se va desfășura de luni până joi în intervalul orar 08.00-14.00, respectiv vineri în intervalul orar 08.00-13.00. 

 ● Activitatea de AUDIENȚE la sediul CJP Bihor se va desfășura, după cum urmează: -Director executiv - Țenț Laurențiu - în ziua de Miercuri - în intervalul orar 10.00-12.00; -Director executiv adjunct pensii - Coraș Andaluzia - în ziua de Marți - în intervalul orar 10.00-12.00; -Director executiv adjunct economic - Polman Carmen - în ziua de Joi - în intervalul orar 10.00-12.00

. ● Pentru orice informații, care fac obiectul domeniului de activitate al CJP Bihor, persoanele interesate se pot adresa instituției, având la dispoziție date de contact: Telefonic - în intervalul programului de lucru -Fax: 0259437662 -Relații cu publicul, programări telefonice: 0259430728 -Plăți prestații: 0259433491 -Pensii internaționale: 0259435488 -Bilete de tratament: 0259433431 -Evidență stagii de cotizare: 0259472238 -Accidente de muncă și boli profesionale: 0259442658 -Expertiză medicală: 0259426774 Poștă electronică: - mail@cjpensiibihor.ro - stagii.bihor@cnpp.ro - expertiza.bihor@cnpp.ro

 ● Pentru Casa Locală de Pensii Beiuș: Activitatea de relații cu publicul la sediul CLP Beiuș se va desfășura, după cum urmează: -activitatea de relații cu publicul, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea Compartimentului Expertiză Medicală se va desfășura de luni până joi în intervalul orar 08.00-14.00, respectiv vineri în intervalul orar 08.00-13.00. 

 ● Activitatea de AUDIENȚE la sediul CLP Beiuș se va desfășura, după cum urmează: -Șef serviciu - Popa Ana - în ziua de Joi - în intervalul orar 10.00-14.00.

 ● Date de contact pentru Casa Locală de Pensii Beiuș: Telefon CLP Beiuș: 0259321152 Fax CLP Beiuș: 0259321152 Telefon Expertiză medicală Beiuș: 0259322289 Poștă electronică: - mailbeius@cjpensiibihor.ro 

 ● Pentru Expertiză medicală Marghita: Activitatea Compartimentului Expertiză Medicală se va desfășura de luni până joi în intervalul orar 08.00-14.00, respectiv vineri în intervalul orar 08.00-13.00. 

 ● Date de contact pentru Expertiză medicală Marghita: Telefon: 0734010610 Poștă electronică: - expertiza.marghita@cnpp.ro

 Categorii de personal și organizare 

Organizarea se face conform • Regulamentului de organizare și funcționare , rof.pdf (cjpensiibihor.ro) • Codul etic, cod_etic.pdf (cjpensiibihor.ro) • Integritate instituțională , decl_asumare_agendaintegritate.pdf (cjpensiibihor.ro) • Organigramă, organigrama_site.pdf (cjpensiibihor.ro) • Creștere în carieră, Anunturi organizare concurs (cjpensiibihor.ro) Nivel 1 ierarhic Director executiv Nivel 2 ierarhic *Compartiment RU, Birou Juridic, Compartiment accidente de muncă și boli profesionale, compartimentul audit, serviciul comunicare și relații publice, compartiment expertiză medicală *direcția economică, evidență contribuabili - Director executiv adjunct direcția stabiliri și plăți prestații, - Director executiv adjunct Afiliere separată la Casa Locală de Pensii Beiuș Nivel 3 ierarhic *serviciul financiar contabilitate, compartiment evidență contribuabili, compartiment gestiune bilete de tratament, compartiment arhivă, compartiment achiziții pulice *serviciul stabilire prestații, serviciul pensii internaționale, serviciul plăți prestații și evidență informatizată Rolul specialistului de resurse umane din companie

 Rolul ...............................

Responsabilități .........................................

 Atribuții ...........................................

 Importanță pentru companie ......................................

 Cuprins 

Obiective generale

 Obiective specifice

 Dezvoltarea abilităților de lucru pe pc ex excel, word, adobe, ppt Dezvoltarea abilităților de comunicare în cadrul organizației + o limbă străină Informarea despre cultura organizațională, productivitatea muncii în sector public comparând cu cel privat cu care am interacționat sem 1 Evidențierea particularităților de diferențiere d.p.d.v. uman, material, financiar Cunoașterea etapelor de integrare în organizație și a altor aspecte legate de activități și implicare Identificarea nevoilor proprii și acționarea practică în acest sens Evaluarea formării și performanței Gestionarea situațiilor dificile Identificarea problemelor și soluțiilor Analiza indicatorilor de satisfacție și siguranță la locul de muncă, motivație și creștere profesională Acumularea experienței pt a obține un job în domeniu cu ușurință • Analiza procesului de comunicare în organizație. • Analiza condițiilor de mediu și de muncă • Analizarea sistemului de salarizare * Identificarea și analiza blocajelor în procesul de comunicare din organizație. * influența lor asupra angajaților * baze de cunoaștere Managementul timpului Secționarea activităților pt a reuși mai multe Organizarea mediului de lucru Pe pc documente si foldere, la masă să ai la îndemână tot ce e important Educația financiară Cunoștințe în domeniul economic și financiar Orientare profesională Aspirația la un nivel ierarhic mai înalt Valorile unui bun specialist în hr Adoptarea unor strategii care vor crește productivitatea Încurajarea inițiativelor Evaluarea angajaților și feedback Mental health si self care Investirea timpului în dezvoltarea ta Comunicarea la nivel intern și extern 

 Experiențele avute au implicat aplicarea propriu-zisă a bazelor teoretice acumulate și îndeplinirea atribuțiilor și responsabilităților pentru acest domeniu. În primul semestru am aflat detalii despre partea de formare ce presupunea un mediu exterior puternic conectat la companie, acum însă am învățat ce presupune domeniul HR din perspectivă internă. Am fost așadar implicată în mai multe activități. Ele sunt următoarele: • Ne-a fost prezentat site ul și contactele la care putem apela în perioada de practică • Ni s-au prezentat doc de HR – securitatea și sănătatea în muncă • Semnare ,,fișa de instruire colectivă,, în birou • Analiza organigramei cu ierarhizarea și nr persoanelor lucrătoare • Construcție fișă post – consilier debutant și referent debutant , segmentate pe cu studii si fără studii • Analiza dosarelor salariaților și anexarea grilei de evaluare ( efectuata lunar, model pt postul / funcția de director executiv adjunct, a performanței profesionale individuale, pe perioada lunii martie, nota de la 1 la 5, calificativ bun-foarte bun, criterii de evaluare = cunoștințe și experiențe, complexitatea creativitatea diversitatea activităților, contacte și comunicare, condiții de muncă, incompatibilități și regimuri speciale / • Citirea condicii HR • Registrul de decizie ( decizie cu dată ) • Registrul de concedii ( co, cb, ore, nr ) • Cerere de concediu cu data, nr zile, nr cererii pt boală 1-14 • Analiza Legii 153/2017 despre vechime + categorii de decizii • Luarea la cunoștință despre elementele unui Carnet de mună • Program calcul vechime pt avantaje salariale, gradații și zile libere și pensie în funcție de vechime • Analiza posturilor disponibile • Realizarea fișei de pontaj pt luna curentă / • Lucru în revisal – modificarea infomațiilor în program, baza de date inspecția muncii • Elaborare stat de plată • Alte activități – CJP Bihor , formulare concurs + recrutare și selecție prin etape

 Categoriile de specialiști cu care am intrat în contact sunt - cele din organigramă la gradul de ierarhizare 2 și 3. Sub îndrumarea doamnei coordonatoare am luat legătura cu reprezentanții mai multor poziții care ne-au spus pe scurt cu ce se ocupă și au colaborat cu departamentul de HR direct sau indirect.

 Echipa de lucru a funcționat într-un mod organizat din toate punctele de vedere și cooperativ, o atenție deosebită acordându-se pe partea de ajutor și suport. De asemenea, deși este o companie publică extrem de complexă totul avea o stabilitate și echilibru și este un mediu perfect pentru dezvoltare și evoluție profesională și creșterea calificării prin activități utile. A fost atât lucru în grup, cât și individual Pe de altă parte am avut un mediu plăcut unde pot spune că am fost motivată să contribui pozitiv la creșterea companiei, am fost direcționată spre perseverență și am simțit puternic siguranța și satisfacția în muncă și valori importante nelipsitre dintr-o cultură organizațională, care deși au cerințe și profit mare, păstrează acuratețea față de angajați/colegi noi/clienți.

 Sinteză de autoevaluare Experiența din punctul meu de vedere a fost una care a depățit așteptările. Spațiile pe care doream să le acopăr au fost completate, am primit răspuns la orice întrebare, m-am atașat puternic de cultura organizațională și de membrii acestei comunități. 

 Activitățile care au contribuit la formarea mea profesională sunt • Operarea pe calculator a evidențelor • Studierea documentele specifice gestionării resurselor umane • Posibilitatea de a primi răspuns la întrebări pentru acumulare de experiențe ți sfaturi în calitate de angajator și angajat • Punerea în evidență a calităților mele forte și identificarea celor slabe la care trebuie să pun accent • Identificarea indicatorilor economici, financiari și a specificului resurselor umane • Fixarea unor obiective clare în ceea ce privește scopurile mele de atins • Stocarea informațiilor acumulate și teme de acasă • Suport și modele puse la dispoziție pentru analize ulterioare • Posibilitatea de a practica în timpul verii • Garanția de a fi ,,un pas înainte,, când ne angajăm 

Ce ține de dificultățile și problemele posibile alea companiei sunt • Intervenții la locul de muncă constante • Pauze mici și mobilitate mare ( acesta fiind însă un criteriu subiectiv, pentru mine însă constituie un avantaj ) • Nu există sisteme de economisire a timpului • Un criteriu subiectiv este faptul că nu există conexiune directă între departamente • Spațiul relativ mic

 Concluzii În concluzie practica la Casa Județeană de Pensii Bihor a fost foarte utilă, am simțit că lucrez efectiv în resurse umane și abia aștept să mai pot învăța lucruri noi. Printre sugestii sau propuneri ar fi posibilitatea studenților de a se integra și în intershipuri dacă ar fi posibil și nelimitarea la doar câteva aspecte, o analiză mai complexă a activității desfășurate.

     Resurse umane în organizații - Casa Județeană de Pensii Bihor- Cobîlaș Cristina Resurse umane anul 2 sem 2 Documente practică 1. Raportul de practică • Partea introductivă - prezentarea instituției unde este efectuată practica și dezvoltarea a 3 repere distincte: obiectul de activitate/serviciile oferite de instituție/companie, categoriile de personal care-și desfășoară activitatea în respectiva companie/instituție, rolul specialistului resurse umane în respectiva companie/organizație • Conținutul – informații privind obiectivele generale și specifice pt perioada de practică, descrierea experiențelor avute și activităților în care m-am implicat, descrierea categoriilor de specialiști cu care am intrat în contact în activitatea desfășurată, funcționarea echipei de lucru și integrarea în cadrul ei, prezentarea unei sinteze de autoevaluare, descrierea activităților derulate care au contribuit la formarea profesională, specificarea dificultăților/problemeleor întâmpinate în perioada de practică • Concluzii – utilitatea practicii efectuate, sugestii/propuneri privind modalitățile de concepere și realizare a practicii 2. Temele de practică • Analiza procesului de comunicare în organizație. Identificarea și analiza blocajelor în procesul de comunicare din organizație. • Analiza condițiilor de mediu și de muncă și influența lor asupra angajaților • Analizarea sistemului de salarizare Partea introductivă Prezentarea succintă a instituției Casa Judeteana de Pensii Bihor este institutia publica care administreaza si gestioneaza pe plan local sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale. Bine ați venit pe pagina oficială a Casei Județene de Pensii Bihor! Adresă: Strada Dunărea 6, Oradea 410027, Telefon: 0259 430 728. Obiectul de activitate și servicii oferite ● Activitatea de relații cu publicul la sediul CJP Bihor se va desfășura, după cum urmează: -activitatea Serviciului comunicare și relații publice, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea de relații cu publicul pentru Bilete de tratament, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea de relații cu publicul pentru Accidente de muncă și boli profesionale, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea de relații cu publicul pentru Pensii internaţionale, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea de relații cu publicul pentru Evidență contribuabili, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea casieriei, se va desfășura de luni până joi în intervalul orar 08.00-09.00, 10.00-12.00 respectiv 12.30-15.00 și vineri în intervalul orar 08.00-09.00, 10.00-12.00 respectiv 12.30-13.00; -activitatea Compartimentului Expertiză Medicală se va desfășura de luni până joi în intervalul orar 08.00-14.00, respectiv vineri în intervalul orar 08.00-13.00. ● Activitatea de AUDIENȚE la sediul CJP Bihor se va desfășura, după cum urmează: -Director executiv - Țenț Laurențiu - în ziua de Miercuri - în intervalul orar 10.00-12.00; -Director executiv adjunct pensii - Coraș Andaluzia - în ziua de Marți - în intervalul orar 10.00-12.00; -Director executiv adjunct economic - Polman Carmen - în ziua de Joi - în intervalul orar 10.00-12.00. ● Pentru orice informații, care fac obiectul domeniului de activitate al CJP Bihor, persoanele interesate se pot adresa instituției, având la dispoziție date de contact: Telefonic - în intervalul programului de lucru -Fax: 0259437662 -Relații cu publicul, programări telefonice: 0259430728 -Plăți prestații: 0259433491 -Pensii internaționale: 0259435488 -Bilete de tratament: 0259433431 -Evidență stagii de cotizare: 0259472238 -Accidente de muncă și boli profesionale: 0259442658 -Expertiză medicală: 0259426774 Poștă electronică: - mail@cjpensiibihor.ro - stagii.bihor@cnpp.ro - expertiza.bihor@cnpp.ro ● Pentru Casa Locală de Pensii Beiuș: Activitatea de relații cu publicul la sediul CLP Beiuș se va desfășura, după cum urmează: -activitatea de relații cu publicul, se va desfășura de luni până miercuri în intervalul orar 08.00-16.30, joi în intervalul orar 08.00-18.30 și vineri în intervalul orar 08.00-14.00; -activitatea Compartimentului Expertiză Medicală se va desfășura de luni până joi în intervalul orar 08.00-14.00, respectiv vineri în intervalul orar 08.00-13.00. ● Activitatea de AUDIENȚE la sediul CLP Beiuș se va desfășura, după cum urmează: -Șef serviciu - Popa Ana - în ziua de Joi - în intervalul orar 10.00-14.00. ● Date de contact pentru Casa Locală de Pensii Beiuș: Telefon CLP Beiuș: 0259321152 Fax CLP Beiuș: 0259321152 Telefon Expertiză medicală Beiuș: 0259322289 Poștă electronică: - mailbeius@cjpensiibihor.ro ● Pentru Expertiză medicală Marghita: Activitatea Compartimentului Expertiză Medicală se va desfășura de luni până joi în intervalul orar 08.00-14.00, respectiv vineri în intervalul orar 08.00-13.00. ● Date de contact pentru Expertiză medicală Marghita: Telefon: 0734010610 Poștă electronică: - expertiza.marghita@cnpp.ro Categorii de personal și organizare Organizarea se face conform • Regulamentului de organizare și funcționare , rof.pdf (cjpensiibihor.ro) • Codul etic, cod_etic.pdf (cjpensiibihor.ro) • Integritate instituțională , decl_asumare_agendaintegritate.pdf (cjpensiibihor.ro) • Organigramă, organigrama_site.pdf (cjpensiibihor.ro) • Creștere în carieră, Anunturi organizare concurs (cjpensiibihor.ro) Nivel 1 ierarhic Director executiv Nivel 2 ierarhic *Compartiment RU, Birou Juridic, Compartiment accidente de muncă și boli profesionale, compartimentul audit, serviciul comunicare și relații publice, compartiment expertiză medicală *direcția economică, evidență contribuabili - Director executiv adjunct direcția stabiliri și plăți prestații, - Director executiv adjunct Afiliere separată la Casa Locală de Pensii Beiuș Nivel 3 ierarhic *serviciul financiar contabilitate, compartiment evidență contribuabili, compartiment gestiune bilete de tratament, compartiment arhivă, compartiment achiziții pulice *serviciul stabilire prestații, serviciul pensii internaționale, serviciul plăți prestații și evidență informatizată Rolul specialistului de resurse umane din companie

 Rolul ......................................

 Responsabilități ............................................... 

Atribuții ........................................... 

Importanță pentru companie ......................................

 Cuprins 

Obiective generale

 Obiective specifice 

Dezvoltarea abilităților de lucru pe pc ex excel, word, adobe, ppt Dezvoltarea abilităților de comunicare în cadrul organizației + o limbă străină Informarea despre cultura organizațională, productivitatea muncii în sector public comparând cu cel privat cu care am interacționat sem 1 Evidențierea particularităților de diferențiere d.p.d.v. uman, material, financiar Cunoașterea etapelor de integrare în organizație și a altor aspecte legate de activități și implicare Identificarea nevoilor proprii și acționarea practică în acest sens Evaluarea formării și performanței Gestionarea situațiilor dificile Identificarea problemelor și soluțiilor Analiza indicatorilor de satisfacție și siguranță la locul de muncă, motivație și creștere profesională Acumularea experienței pt a obține un job în domeniu cu ușurință • Analiza procesului de comunicare în organizație. • Analiza condițiilor de mediu și de muncă • Analizarea sistemului de salarizare * Identificarea și analiza blocajelor în procesul de comunicare din organizație. * influența lor asupra angajaților * baze de cunoaștere Managementul timpului Secționarea activităților pt a reuși mai multe Organizarea mediului de lucru Pe pc documente si foldere, la masă să ai la îndemână tot ce e important Educația financiară Cunoștințe în domeniul economic și financiar Orientare profesională Aspirația la un nivel ierarhic mai înalt Valorile unui bun specialist în hr Adoptarea unor strategii care vor crește productivitatea Încurajarea inițiativelor Evaluarea angajaților și feedback Mental health si self care Investirea timpului în dezvoltarea ta Comunicarea la nivel intern și extern Experiențele avute au implicat aplicarea propriu-zisă a bazelor teoretice acumulate și îndeplinirea atribuțiilor și responsabilităților pentru acest domeniu. În primul semestru am aflat detalii despre partea de formare ce presupunea un mediu exterior puternic conectat la companie, acum însă am învățat ce presupune domeniul HR din perspectivă internă. Am fost așadar implicată în mai multe activități. Ele sunt următoarele: • Ne-a fost prezentat site ul și contactele la care putem apela în perioada de practică • Ni s-au prezentat doc de HR – securitatea și sănătatea în muncă • Semnare ,,fișa de instruire colectivă,, în birou • Analiza organigramei cu ierarhizarea și nr persoanelor lucrătoare • Construcție fișă post – consilier debutant și referent debutant , segmentate pe cu studii si fără studii • Analiza dosarelor salariaților și anexarea grilei de evaluare ( efectuata lunar, model pt postul / funcția de director executiv adjunct, a performanței profesionale individuale, pe perioada lunii martie, nota de la 1 la 5, calificativ bun-foarte bun, criterii de evaluare = cunoștințe și experiențe, complexitatea creativitatea diversitatea activităților, contacte și comunicare, condiții de muncă, incompatibilități și regimuri speciale / • Citirea condicii HR • Registrul de decizie ( decizie cu dată ) • Registrul de concedii ( co, cb, ore, nr ) • Cerere de concediu cu data, nr zile, nr cererii pt boală 1-14 • Analiza Legii 153/2017 despre vechime + categorii de decizii • Luarea la cunoștință despre elementele unui Carnet de mună • Program calcul vechime pt avantaje salariale, gradații și zile libere și pensie în funcție de vechime • Analiza posturilor disponibile • Realizarea fișei de pontaj pt luna curentă / • Lucru în revisal – modificarea infomațiilor în program, baza de date inspecția muncii • Elaborare stat de plată • Alte activități – CJP Bihor , formulare concurs + recrutare și selecție prin etape

 Categoriile de specialiști cu care am intrat în contact sunt - cele din organigramă la gradul de ierarhizare 2 și 3. Sub îndrumarea doamnei coordonatoare am luat legătura cu reprezentanții mai multor poziții care ne-au spus pe scurt cu ce se ocupă și au colaborat cu departamentul de HR direct sau indirect. 

 Echipa de lucru a funcționat într-un mod organizat din toate punctele de vedere și cooperativ, o atenție deosebită acordându-se pe partea de ajutor și suport. De asemenea, deși este o companie publică extrem de complexă totul avea o stabilitate și echilibru și este un mediu perfect pentru dezvoltare și evoluție profesională și creșterea calificării prin activități utile. A fost atât lucru în grup, cât și individual Pe de altă parte am avut un mediu plăcut unde pot spune că am fost motivată să contribui pozitiv la creșterea companiei, am fost direcționată spre perseverență și am simțit puternic siguranța și satisfacția în muncă și valori importante nelipsitre dintr-o cultură organizațională, care deși au cerințe și profit mare, păstrează acuratețea față de angajați/colegi noi/clienți. 

Sinteză de autoevaluare 

Experiența din punctul meu de vedere a fost una care a depățit așteptările. Spațiile pe care doream să le acopăr au fost completate, am primit răspuns la orice întrebare, m-am atașat puternic de cultura organizațională și de membrii acestei comunități.

 Activitățile care au contribuit la formarea mea profesională sunt • Operarea pe calculator a evidențelor • Studierea documentele specifice gestionării resurselor umane • Posibilitatea de a primi răspuns la întrebări pentru acumulare de experiențe ți sfaturi în calitate de angajator și angajat • Punerea în evidență a calităților mele forte și identificarea celor slabe la care trebuie să pun accent • Identificarea indicatorilor economici, financiari și a specificului resurselor umane • Fixarea unor obiective clare în ceea ce privește scopurile mele de atins • Stocarea informațiilor acumulate și teme de acasă • Suport și modele puse la dispoziție pentru analize ulterioare • Posibilitatea de a practica în timpul verii • Garanția de a fi ,,un pas înainte,, când ne angajăm 

Ce ține de dificultățile și problemele posibile alea companiei sunt • Intervenții la locul de muncă constante • Pauze mici și mobilitate mare ( acesta fiind însă un criteriu subiectiv, pentru mine însă constituie un avantaj ) • Nu există sisteme de economisire a timpului • Un criteriu subiectiv este faptul că nu există conexiune directă între departamente • Spațiul relativ mic 

Concluzii În concluzie practica la Casa Județeană de Pensii Bihor a fost foarte utilă, am simțit că lucrez efectiv în resurse umane și abia aștept să mai pot învăța lucruri noi. Printre sugestii sau propuneri ar fi posibilitatea studenților de a se integra și în intershipuri dacă ar fi posibil și nelimitarea la doar câteva aspecte, o analiză mai complexă a activității desfășurate.  




https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfC7HIj9z1o2_LkCLjYTM1ix584EnoXWbKAoDQjKj7p_yWVOQ/viewform






Comentarii

Postări populare